242
Views

De Duitser Alexander Zverev (ATP 3) heeft vanwege problemen met de rug forfait gegeven voor het ATP 500-toernooi van Hamburg (gravel/2.219.670 euro), zo maakten de organisatoren vrijdag bekend.

“Hamburg is mijn geboortestad en spelen voor mijn thuispubliek is altijd iets speciaals voor mij. Helaas heb ik rugklachten die me het hele gravelseizoen hebben gehinderd”, verklaarde de 29-jarige Zverev in het persbericht van de organisatie. “Mijn medische team heeft me daarom sterk aangeraden om volgende week een pauze in te lassen en uit te rusten. Deze keer moet ik naar mijn lichaam luisteren en de aanbevelingen van mijn medische staf opvolgen.”

Alexander Zverev – (Photo by PsnewZ / © Photo News)

Zverev won de Hamburg Open in 2023 na een zege in de finale tegen de Serviër Laslo Djere. Hij maakte twee weken geleden in de halve finales van het Masters 1.000-toernooi van Madrid een einde aan het sprookje van Alexander Blockx, maar werd in de finale met 6-1 en 6-2 van de baan geveegd door de Italiaanse nummer een van de wereld Jannik Sinner. Deze week was hij in de tweede ronde op het Masters 1.000-toernooi van Rome opnieuw te sterk voor onze landgenoot, maar ging hij er een ronde later verrassend uit tegen de Italiaan Luciano Darderi.

Bij afwezigheid van de Spanjaard Carlos Alcaraz (ATP 2) is Zverev een van de belangrijkste rivalen van Sinner op Roland Garros, het tweede grandslamtoernooi van het jaar dat volgende week zondag (24 mei) van start gaat.

Article Tags:
·
Categorie:
Tennis

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *