99
Views

Amadou Onana was dinsdag de verrassing centraal achterin bij de Rode Duivels in de oefenmatch in Rijeka tegen Kroatië (0-2-zege). De middenvelder van Aston Villa trok zijn streng en keek een dag later, tijdens zijn persbabbel op het nationaal oefencentrum, met een goed gevoel terug. “Ik denk dat ik de ploeg op deze positie zeker kan helpen”, gaf hij aan.

Onana maakte dinsdag zijn basisdebuut centraal achterin. Onder de vorige bondscoach, Domenico Tedesco, mocht hij in een vriendschappelijke interland in Ierland (0-0) al eens invallen in de verdediging, maar daar bleef het bij. “Het was niet mijn eerste keer op die positie, maar het blijft toch vrij nieuw voor mij”, zei Onana woensdag in Tubeke.

“Ik ben nog steeds een middenvelder, maar ik kan de ploeg helpen achterin. Ik voelde me tijdens de wedstrijd goed gisteren. Het was degelijk, denk ik. Nathan (Ngoy, red.) en Arthur (Theate, red.) hebben me ook goed bijgestaan. Als het nodig is, kan ik tijdens het WK in de defensie spelen. Ik ben goed aan de bal, misschien beter dan een ‘normale’ centrale verdediger, maar op andere vlakken heb ik als verdediger wel nog iets bij te leren. Je moet heel goed opletten achterin. Het verschil is groot met het middenveld.”

Onana gaf de Braziliaan Thiago Silva en Vincent Kompany aan als voorbeelden van centrale verdedigers. “Hun kwaliteiten heb ik natuurlijk niet”, stelde hij. “Ik moet nog ervaring opdoen. Er is geen vergelijking mogelijk. Thiago Silva was echt een machine, zelfs op zijn 35e. Vincent heeft dan weer voor een revolutie gezorgd op die positie. Hij is de referentie op topniveau.”

Bron: Belga

Article Tags:
· ·
Categorie:
Voetbal

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *