Adidas wordt vanaf 2026-2027 voor minstens vijf seizoenen de officiële kledingsponsor van RSC Anderlecht. Dat maakte paars-wit woensdag bekend. Donderdag wordt het nieuwe thuisshirt voorgesteld.
De Belgische recordkampioen speelde van midden jaren zeventig tot 2018 al in truitjes van adidas. De voorbije acht seizoenen leverde Joma de uitrusting.
”Vele generaties werden verliefd op RSC Anderlecht in het shirt met de drie strepen. We zijn verheugd om de historische band tussen twee iconische sportmerken opnieuw aan te halen”, zegt CEO Kenneth Bornauw in een communiqué van de club.
The three stripes are back. 🟣⚪ Adidas returns as the official kit supplier of RSC Anderlecht.
— RSC Anderlecht (@rscanderlecht) June 3, 2026
The iconic combination of three stars and three stripes, which inspired generations of talent in Brussels, returns to the capital from the 2026/27 season onwards. pic.twitter.com/G7KMEa8Xiw
“We zijn ongelooflijk trots om opnieuw samen te werken met Anderlecht, een club met een indrukwekkend erfgoed en een diepe band met adidas”, klinkt het bij Sam Handy, general manager van het Duitse sportmerk.
“Samen hebben we enkele van de meest iconische momenten in de Belgische voetbalgeschiedenis beleefd. We kijken ernaar uit om het volgende hoofdstuk van dat verhaal te schrijven. Anderlecht staat voor excellentie, talentontwikkeling en een sterke identiteit – waarden die nauw aansluiten bij adidas. We verheugen ons erop de club en zijn fans te ondersteunen met innovatieve producten die het rijke verleden eren en tegelijkertijd toekomstige generaties inspireren.”
Bron: Belga



